Hype Cycle

13/02/2012 § Σχολιάστε

https://i0.wp.com/blog.vovici.com/Portals/60483/images/Gartner_hype_cycle.png
Είναι μια γνωστή ιστορία
Μια νέα καινοτομία εισάγεται με τυμπανοκρουσίες [Technology Trigger].
Προκαλείται ενθουσιασμός,η δημοσιογραφική κάλυψη πολλαπλασιάζεται, ηχεί ο συνεγαερμός: «επιβιβαστείτε στο τρένο της καινοτομίας ή μείνετε για πάντα στη σκόνη της».
Οι προσδοκίες από την καινοτομία χτυπούν κόκκινο [Peak of Inflated Expectations].
Οι εταιρείες σπεύδουν να υιοθετήσουν την καινοτομία, συχνά με σημαντικές επενδύσεις και στη συνέχεια, όταν το προσδοκόμενο αποτέλεσμα δεν έρχεται τόσο γρήγορα όσο αναμένονταν, τότε εμφανίζεται μια βιασύνη να αποδεσμευτούν και η πλήρης απαξίωση της καινοτομίας [Trough of Disillusionment].
Με τον καιρό, μερικές φορές χρόνια αργότερα, η πραγματική αξία της καινοτομίας αναγνωρίζεται και η χρηστικότητα της γίνεται ευρέως αποδεκτή [Slope of Enlightenment]
και εντάσσεται κανονικά στην καθημερινή πρακτική [Plateau of Productivity].

Μια πιο αναλυτική παρουσίαση των σταδιων είναι εμφανής στο παρακάτω γράφημα:

https://i2.wp.com/files.motiviti.com/wp-uploads/2011-Hypecycle-Gartner1.png

Θα μου πείτε βεβαίως τι σχέση έχουν όλα αυτά με την εργονομία. Έχουν και παραέχουν σχέση και μάλιστα διπλή.
Αφενός πολλές φορές οι εργονομικές παρεμβάσεις αντιμετωπίζονται ως καινοτομίες (και μάλιστα παρακάμπτοντας το στάδιο των αυξημένων προσδοκιών και πηγαίνοντας κατευθείαν σε εκείνο της απαξίωσης).
Αφετέρου μέσα από τον Κύκλο του Gartner γίνεται ακόμα πιο φανερή η σημασία της αξιολόγησης της καινοτομίας (ιδιαίτερα της χρηστικότητάς της) ώστε να εξομαλυνθούν οι ακραίες διακυμάνσεις ανάμεσα στον ενθουσιασμό και την απαξίωση και να μειωθεί ο απαιτούμενος χρόνος για να φτάσουμε στο στάδιο της αποδοχής της πραγματική αξία και χρηστικότητας κάθε καινοτομίας.

Και βέβαια επειδή ξέρω ότι είστε περιέργοι (όπως κι εγώ) ορίστε και ο Καζαμίας του Gartner στην πιο ενημερωμένη έκδοσή του:

https://i1.wp.com/sembassy.com/wp-content/uploads/2011/10/gartner-hype-cycle-2012.gif
(πατήστε πάνω στις εικόνες για μεγέθυνση)

Links: http://www.gartner.com/technology/research/hype-cycles

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

What’s this?

You are currently reading Hype Cycle at The Human Factor - Εργονομία (στα ελληνικά).

meta

Αρέσει σε %d bloggers: